Infecção pelo VIH em homens que têm sexo com homens: Comportamentos de risco e factores de infecção.
Schedule
02.02.2018
02:00pm to 04:00pm
ISPUP
Description

HIV incidence among men who have sex with men (MSM) has risen in most Western countries. This has been largely attributed to increased high-risk sexual behaviours that occur from combinations of drivers operating in specific social, economic, cultural, and political contexts. MSM constitute a key population at increased risk for HIV, but not all MSM are at equivalent risk. Male-to-female transgender sex workers are one of MSM subgroups considered most vulnerable to HIV infection. This seminar will focus on the drivers of increased HIV among MSM.

Speakers
Ana Gama
Affiliation
Instituto de Higiene e Medicina Tropical, Universidade Nova de Lisboa

Doutoranda em Saúde Internacional no IHMT/UNL e Mestre em Psicologia Comunitária (ISPA). Tem trabalhado como investigadora em projectos nacionais e internacionais (com metodologias quantitativa, qualitativa e abordagem participativa) na área da saúde sexual, VIH/Sida e acesso e utilização de serviços de saúde em populações vulneráveis, como homens que têm sexo com homens, trabalhadores do sexo e imigrantes.

De entre as suas publicações destacam-se:

Gama A, Martins Maria O, Mendão L, Barros H, Dias S. HIV Infection, Risk Factors and Health Services Use among Male-to-Female Transgender Sex Workers: A Cross-sectional Study in Portugal. AIDS Care. 2018 Jan;30(1):1-8.

Gama A, Abecasis A, Pingarilho M, Mendão L, Martins MO, Barros H, Dias S. Cruising Venues as a Context for HIV Risky Behavior among Men who have Sex with Men. Arch Sex Behav. 2017 May;46(4);1061-8.